Posts

star struck

i literally had to put this one up this instant. OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG!!!! okay i will try to control the freakishness. so today is was out with my mom and a friend of her to the lawyers office to settle somethings and on the way back home we fetch my sister at he college. is was to early to eat lunch and already to late for breakfast but my mom drive through the little food court we have in the place near my house. my crush i would say. his father own a stall at the food court. when my mom say we are going to eat i dont really know where she would go. i just listening to the song from my phone suddently my heart give out hints. in my head i can see the situation where i saw my crush and i was like mentally slap my self for having that thought. well it nott like he going to be there right. but i was wrong. as soon our car get near my eyes cought something. well should  say my radar activated? okay. and from few seconds and just a glimpse i could see him sitting at...

Just another love story

Assalamualaikum. Kali nie hari aq tergerak nak cerita pasal someone yang menambat hati (chewah) aq semasa di semester akhir aq dekat kolej. Well nama dia? Aq bg initial sja lah. Malulah aq kalau dia terjumpa artikel nie takpun kawan2 aq yg kenal dengan dia terbaca so, to play it safe i'll just gonna name him SHR. Nama dia quite unik but also quite reqular. Hmm mna nak start. Okeyh. Aq strt with a situation yg aq sebenarnya sukakan kawan baik dia dlu. Masa sem 3 tahun 2012 aq n kawan segeng, decide nak amik kelas Biography Of Profhet Muhammad. Or what we call it BOPM. Nak di jadikan cerita aq nie terpaksa ikut pilihan kawan aq. So bila masuk kelas tue agak kecewa sebab lec yg kami reg under x mengajar sebab cuti bersalin. Dpt ganti pulak lec yg membosankan. Aq nie memang di ketahui umum dah x suka amik tau benda yg ad sekeliling. So sapa class mate yg aq tak kenal aq ignore ja. Especially guy. But selama aq dalam kelas tuu aq perasan kan satu geng yg duduk selari dengan geng a...

Anak sulung

Bahaya jgk ank sulung nii ..          Tp sweet .. Haha          Anak Sulung  :           ♚ Suke marah2 tapi bg org comel          ♚ Manja dalam diam          ♚ Suke dgr luahan hati sedih org tapi bila bab diri sendiri, dia pendam          ♚ Tak suke menyusahkan org          ♚ Kalau org sakitkan hati dia.. Dia balas benda tu berkali ganda..     (X pernah lagi lah takat nie ..... kot ) ♚ Sekali dia dilukai smpai mati dia igt..          ♚ Pendendam  (mana suka simpan dendam nie)        ♚ Susah percayakan org ...

RAHSIA SURAH ALKAUTSAR

BISMILLAHI RAHMA NI RAHIM INNA A'TTOINA KALKAUTSAR FADSALLILI ROBBIKA WANHAR INNA SYAANIAKA HUAL AB TAR SURAH INI PALING PENDEK, HANYA MENGANDUNGI 3 AYAT DAN DITURUNKAN DI MAKKAH DAN BERMAKSUD SUNGAI DI SYURGA, KOLAM SUNGAI INI DIPERBUAT DARIPADA BATU PERMATA NAN INDAH DAN CANTIK. RASANYA LEBIH MANIS DARIPADA MADU, WARNANYA PULA LEBIH PUTIH DARIPADA SUSU DAN LEBIH WANGI DARIPADA KASTURI. SURAH INI DISIFATKAN SEBAGAI SURAH PENGHIBUR HATI NABI MUHAMMAD KERANA DITURUNKAN KETIKA BAGINDA BERSEDIH ATAS KEMATIAN DUA ORANG YANG DIKASIHI IAITU ANAK LELAKINYA IBRAHIM DAN BAPA SAUDARANYA ABU TALIB. BERBAGAI KHASIAT TERKANDUNG DI DALAM SURAH INI BOLEH DIAMALKAN :  BACA SURAH INI KETIKA HUJAN TURUN DAN BERDOA, MUDAH-MUDAHAN ALLAH S.W.T MEMAKBULKAN DOA KITA. JIKA KITA KEHAUSAN DAN TIADA AIR, BACALAH SURAH INI DAN GOSOKAN DI LEHER, INSYA ALLAH HILANG DAHAGA JIKA SERING SAKIT MATA, SEPERTI BERAIR, GATAL, BENGKAK, SAPUKAN AIR MAWAR YANG SUDAH DIBACAKAN...

RAYA??

Image
Belakangan nie aq sibuk manjang. Kerja rumah yang x selesai2 sampai update blog pn x sempat. Gigi geraham bongsu aq nie pulak bertambah sakit makan pun x da feel. Bilik aq da siap da pndah duduk dah pun syawaal pn da pindah bilik. Umah kami dah selesai cat sehari sebelum raya. Pagi tadi pokok asam terbalik depan rumah. Tiba2 ja. X da angin x da ribut. Hujan tuh ad lah sikit pg td. Sedar2 dak kepek bumbung depan tuh. Naseb lah bumbung tuh yg lma pnya. Klau da tkar yg bru mmg nahas jwabnya. Beraya pn x da makna tahun nie. Angan2 nk beraya ngan kawan2 tau2 suma plan x jadi sana ad hal lah sini ad hal lah bnyak sgt last2 mood pn da x da. Aq balik macam besa. Bawak diri. Oh well mcm mna pn nk beramai sorang jgk nnti nya. Mcm mna pn aq x mau nak jd negative biarlah aq amik positif ja. Dah memang aq jenis x suka nak berharap sebab harapan aq selalu hancur tengah jlan. P/S : nah aq blanja pic pokok asam terbalik...

Mencari makna syawal.

Aidilfitri 2014. Raya bagi aku satu pembaharuan. Satu lembaran baru satu permulaan. Kita diberi peluang untuk jadi lebih baik di dalam bulan ramadhan dan akhirnya syawal tiba untuk buat kita sedar yang nikmat Alah itu besar, indah dan bagi yang bertakwa akan merasai hikmah ramadhan. Setiap tahun persiapan keluarga aku ala kadar sahaja makan pun masak masakan yang basic ketupat, kuih sejenis dua rendang daging, gulai ayam dan mungkin lemang sebatang dua. Membesar melihat betapa berbezanya setiap keluarga menyambut raya membuatkan aku terfikir... APA MAKNA SYAWAL? Apakah pada 5 pasang baju raya? Kuih sepuluh jenis? Tirai yg ditukar setiap tahun? Dimana? Mengapa kita menyambut raya? Walaupun aq berasa gembira memakai baju baharu makan makanan sedap air tangan ibu. Namun hati ini merasa tidak puas. Merasakan tidak lengkap. Mencari sesuatu. Rupanya aku tidak pernah mengerti makna ramadhan dan syawal yang sebenar. Dan hanya mengikut apa yang orang kata. Merasakan diri aku langsun...

Empat hari terakhir ramadhan...

Jumaat nie adik bongsu aq balik. Angah pun balik hari yang sama jgk. And kak aq balik hari sabtu. Dalam keadaan sekarang aq rsa x sedap hati pulak dia nak balik. Dia balik sini time mak dk marah kan dia. Time mak x kisah dia pegi sepatah pn x cakap. Mesej x balas call x angkat. Mesej aq pun x balas. Tau2 mesej aq nak suruh aq amik dia. Klau ikut kan hati nak saja aq sruh dia jlan kaki. Ad dia kisahkan aq nie? Sedap menyuruh ja. Aq nak kata apa kat mak? Macam mana aq nak gtau mak? Persiapan raya? X da persiapan sgt pon klau baju raya mak aq dah siapkan sebelum puasa lagi. So tahun nie langsir x da tukar pon. Cma dinding dapur sampai bilik lama aq dah diplaster tinggal nak cat saja. Penat betul lah kerja mengecat nie. Dengan posa lg. Habis kerja mandi pun rasa macam x larat dah. Abah makin rajin sembahyang. Tapi puasa pulak tinggal. Penat sangat ka kerja tu. Balik awal ja tiap hari x da function pun bulan puasa nie. Entah lah. Semalam aq dan mak dah pindahkan barang bilik aq k...