Eh dah Ogos daa?

Bulan ogos dah sampai.

So rutin yang biasa, apa lagi kalau bukan month last article my version.
So july.
Erm before I start I kena appologise first sebab dah hamper tengah bulan x update. Sebulan aq training kat perak. But semalam 15 dah balik so benda yang jadi kat rumah masa aq tak da tak payah lah aq cerita kat sini sebab buat apa nak buka aib keluarga sendiri kan.

So kalau bulan july apa lagi raya lah. So raya 17 august. Sebelum raya aku dah start keja kat mydin. Lapor diri kat mydin bertam. Aku dok ingat kata sampai bm bukak lah aku akan kerja kat situ tapi theng kena p meru pulak. Dah lah nama pun aku tak pernah dengar.
Satu hal pulak aku nak kena travel p sna nuh.

Tiring month. Lepas semua benda yang jadi bulan lepas tengah bulan tujuh kami bertolak balik ke penang. Yeah, lepas cancel hari tuh. Balik jugak akhirnya. 15 lepas kerja kami balik penang and 16 cuti then 17 hb terus masuk kerja. Macam rapla.

Haa first day aku kat BMH? Adoii. Macam hapa lagi. Dengan bangunan tak siap. Panas gila masuk gudang kena angkat kotak susun barang kemas gudang. Dah la pakai baju putih dengan habuk debu etc. tapi tah kenapa rasa fun.

Yelah dah makin kurus kot. Tapi yang paling tak boleh belah tuh office. Ingat kan x dpat mcm meru macam bertam pon boleh lah. Ada cubicle. Nie tak dah la macam cc jaa. Computer kena share pulak. Gila lah depa nie. Tak tau macam mna nak buat kerja aku pun tak tau. Ah la dah tiga minggu aku still tak tau tempat aku kat mana lagi.

Minggu pertama kerja? Mai pagi balik nuh pukul 10 – 11 malam. Hah naseb aku mai mak hantar balik berambik. Boleh aku buat alasan balik awal. Tapi minggi kedua kena balk pukul 9.00 jaa. Masuk pukul 8.00

Last week suma masuk 8.30. ahh indahnya pagi aku keluar umah pukul 7.30. haha. Tapi tak indah jugak. Sebelum tuh tak pasal ja aku kena masuk shift malam. Mcm taik ja tetiba nak malam pulak.

Tiga hari then suruh masuk pagi balik. Aii mmg aku lepuk satgi jagn tnya.
So detail lain. Hmm. Dah makin kenal perangai orang. And how to deal with orang yang annoying nie.

Tapi dalam masa yang sama aku makin rapat dengan kawan-kawan. Tapi masuk air macam aku. So not bad lah. Hehehe.

Hmm kerja. Muda2 nie orang kata kerja dulu kumpul pengalaman. Jangan nanti kosong ja habuk pun tarak. Okay lah nak tido besok nak kerja.

Nite peps.
Assalamualaikum.

Comments

Popular posts from this blog

Aku rasa mati

Sering mimpi bertemu lelaki tua.

Degree oh degree